Skocz do zawartości

Zwrot towaru kupionego w sklepie


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator

Zdecydowałaś się na zakupy w Polsce? Opiekunko, poznaj swoje prawa!

Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej nie przewiduje możliwości zwrotu towaru zgodnego z umową, dlatego sprzedawca nie ma obowiązku przyjęcia takiego towaru.

Konsument musi zdawać sobie sprawę z tego, że decydując się na kupno jakiejś rzeczy, zawiera umowę i nie powinien oczekiwać od sprzedawcy, że ten będzie skłonny bez powodu tę umowę rozwiązać. Innymi słowy - sprzedawca nie ma obowiązku przyjęcia towaru (zgodnego z umową) do sklepu i zwrotu jego wartości.

Niektóre sklepy zachęcają konsumentów do zakupów ustalając termin (np. dwu-, siedmio- czy dziesięciodniowy), w którym to konsument może rozmyślić się z zamiaru kupna i oddać towar do sklepu (w stanie nieużywanym). Praktyka ta nie wynika z przepisów prawa, nie jest też wynikiem uprzejmości sprzedawców, ale efektem konkurencji na rynku - sprzedawca, który chce pozyskać konsumenta na więcej niż jeden zakup, stara się zapewnić mu dobre (lepsze niż inni sprzedawcy) warunki. I bardzo dobrze!

Inną metodą jest indywidualne umówienie się konsumenta ze sprzedawcą na termin, w którym ewentualnie można zwrócić kupowany towar. Z praktyki wynika, że większość sprzedawców przystaje na taki dodatkowy warunek - należy pamiętać, aby zostało to zaznaczone na paragonie, rachunku lub innym dowodzie sprzedaży (wraz z pieczątką). A jeśli sprzedawca nie chce pójść nam na rękę - lepiej skorzystać z oferty konkurencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Nigdy nie miałam problemu ze zwrotem towaru do sklepu,mówię tutaj o artykułach przemysłowych.Ale pisząc o zwrotach towaru ,coś Wam opowiem ,co ja wykombinowałam.

Kupiłam piękny płaszczyk za 250zł ,za dwa tygodnie ten płaszczyk został przeceniony ,ja dośc często zaglądałam do tego sklepu i jak zobaczyłam ,że przeceniony to wiecie co się wtedy dzieje z człowiekiem? myślenie ,intensywne myślenie .A ,że mój płaszczyk wisiał jeszcze z metką ,to za płaszczyk i do sklepu ,oddać i jeszcze się zmieściłam w 30 dniach/30 dni  na zwrot/.Oddałam bez problemu i za chwilę ,,poproszę 2 takie płaszczyki i w tej cenie miałam dwa płaszczyki i sprezentowałam córce.Co ciekawe ? kupiłam ten co oddałam i następny .Można? można.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij



O nas

Forum Opiekunkaradzi.pl służy Opiekunom osób starszych już 8 rok. W tym czasie napisali oni (Wy) 356 tysięcy postów w blisko 49 tysiącach tematach, tworzą ogromne kompendium praktycznej wiedzy o pracy w opiece w Niemczech i Szwajcarii. To przy wsparciu Społeczności forum powstały Stelomierze, Rankingi opinii, Mapa Opiekunów i pierwszy w branży opiekuńczej multiFormularz, pozwalający aplikować jednym kliknięciem do wielu agencji na raz, będacy uzupełnieniem działu pracy, w którym oferty pracy w Niemczech, Szwajcarii, Austrii i we Włoszech publikuje ponad 50 sprawdzonych i polecanych firm i agencji pracy. 

logo-opiekunka1.png
Wszelkie prawa zastrzeżone 2015-2023 Opiekunkaradzi.pl 

Polityka prywatności i cookies  |  Regulamin Kontakt  |  Reklama i HR - cennik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...