Skocz do zawartości

  • Witaj, czego szukasz? (kliknij, by wybrać)

Czy własna działalność polska lub niemiecka jest legalna?


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W pewnym momencie uznałam, że najbardziej opłacała by mi się własna działalność jako opiekunka osób starszych w Niemczech.  Z wykształcenia jestem jednak  m.in. ekonomistą i zaczęłam sprawę badać dogłębnie.

i doszłam do przekonania, że własna działalność jest jednak problematyczna pod względem prawnym  i zrezygnowałam z tego pomysłu, żeby np. nie mieć na przyszłość problemów z zaliczeniem okresów do emerytury.

Zainteresowanym problemem polecam lekturę takich stron w Internecie

http://www.arbeitlandia.eu/2013/01/16/gewerbe-w-niemczech-polprawdy-i-nieprawdy/

http://biuro.opiekunek.de/p/kompetencje.html

http://prawoniemieckie.pl/2015/06/07/swiadczenie-opieki-w-niemczech-przez-opiekunki-prowadzace-wlasna-dzialalnosc-gospodarcza-przeglad-orzecznictwa/

       Nie należy wierzyć jednej stronie i zawsze szukać różnych opinii. Własna działalność może być uznana za legalną - po spełnieniu paru warunków - ale po co opiekunce takie ryzyko ? stresów mamy już i tak pod dostatkiem, a mało kto z nas rozumie niemieckie dokumenty i wciąż zmieniające się  przepisy i uważam, że lepiej w to nie wchodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli wszystkie warunki są spełnione to jest legalna  a nie ma ich aż tak wiele.

dodam  o to kompetentne osoby z którymi warto rozmawiać i zasięgać ,oni są na co dzień z tym  a my znamy tylko lakonicznie te przepisy..

Biuro opiekunek (i opiekunów) w Niemczech