Skocz do zawartości

Doświadczenie opiekunek


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

zastanawia mnie fakt wszystkie Agencje piszą z doświadczeniem zawodowym ,ciekawy jestem gdzie taka osoba ma zdobyć doświadczenie zawodowe?-nawet jesli jest po szkole musi mieć praktyke a w tym fachu?jedyne wyjscie ,jeżeli jest to nowicjusz ,lekka stela  i stopniowo na cięższe przypadki.-Prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adamos ja się urodziłam już z doświadczeniem opieki nad osobami czy to starszymi czy młodszymi ,takie doświadczenie jest już w nie jednym z nas, mamy to doświadczenie wrodzone i nie tylko, od małego jestem wychowywana tak ,że potrafię dużo rzeczy zrobić nie ucząc się tego ale wystarczy widzieć dużo i już człowiek potrafi wiele rzeczy zrobić i nie tyle doświadczenia co cierpliwości i zrozumienia drugiego czlowieka,nie wiem ,może częsciowo jestem po szkole takiej,że dużo rzeczy rozumiem i potrafię ,

takiego zielonego opiekuna  szkoła częsciowo  tylko  nauczy, ważniejsza jest  praktyka .

ale to coś do opieki trzeba mieć w sobie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby mieć doświadczenie zawodowe, to wcześniej należy zdobyć taki zawód lub pracować w tym zawodzie. Wykształcenie zawodowe wymagane jest do pracy w ośrodkach publicznych. Można ukończyć szkołę policealną (cztery lub dwa semestry) z kierunkiem - opieka środowiskowa albo tzw. kwalifikacyjne kursy zawodowe.

Praktyka jak zwykle zaliczana jest w ośrodkach pomocy społecznej, zakładach opiekuńczo-leczniczych, pielęgnacyjno-opiekuńczych, hospicjach czy oddziałach opieki paliatywnej.

Praca, gdzie w Polsce mówią o nas Opiekunka/Opiekun osoby starszej, z kolei w Niemczech, gdzie większość z nas rzeczywiście pracuje, nazywają nas pomocą domową a prawidłowo powinni nas nazywać Haushaltshilfe mit Pflegebeduerftigen Person. Czy można ją nazwać naszym zawodem? Chyba tak, najczęściej nie jest to zawód wyuczony, ale zawód wykonywany czasowo lub dłużej.