Skocz do zawartości

  • Witaj, czego szukasz? (kliknij, by wybrać)

Czym jest i co zawiera tabela frankfurcka?


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

[imgl]http://www.rzecznikprasowy.pl/pics/ff971c990483.jpg[/imgl]Mimo że tabela frankfurcka nazywana także biblią niezadowolonych turystów nie ma mocy prawnej to często staje się podstawą polubownego rozstrzygania sporów między biurami podróży a klientami. Obu stronom oszczędza ona czasu i pieniędzy na kosztowne sprawy sądowe.

Organizator turystyki odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy o świadczenie usług turystycznych. W umowie odpowiedzialność ta może zostać ograniczona do dwukrotności ceny imprezy turystycznej względem każdego klienta.

W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości (na przykład zakwaterowania w hotelu o niższym standardzie) konsument jest zobowiązany zawiadomić o tym wykonawcę usługi lub organizatora w sposób określony w umowie, a następnie może dochodzić odpowiedzialności z tytułu nienależytego wykonania zobowiązania.

Obowiązujące przepisy nie określają niestety precyzyjnie wysokości odszkodowania, jakiego może dochodzić konsument. Przy określeniu wielkości roszczenia konsument może pomocniczo skorzystać z tzw. Tabeli frankfurckiej opracowanej na zlecenie Izby Cywilnej Sądu Krajowego w Niemczech i coraz częściej stosowanej przez biura podróży w Polsce.

Tabela zawiera opis wad wraz z procentem zniżki, jaka należy się turyście w przypadku ich wystąpienia.

Biblia została podzielona na cztery działy: nocleg, wyżywienie, usługi pozostałe oraz transport.

NOCLEG

Wada

procenty

Różnica w odniesienu do zarezerwowanego obiektu (w zależności od odległości.)

10-25

Różnica w miejscowym położeniu (odległość od plaży)

5-15

Różnica w sposobie zakwaterowania w zarezerwowanym hotelu (hotel zamiast bungalowów, inne piętro)

5-10

Różnica w rodzaju pokoi:

a) 2-os. zamiast 1-os.

20

b) 3-os. zamiast 1-os.

25

c) 3-os. zamiast 2-os.

20-25

d) 4-os. zamiast 2-os.

20-30

Wady w wyposażeniu pokoju:

a) za mała powierzchnia

5-10

b) brak balkonu

5-10

c) brak widoku na morze

5-10

d) brak (własnej) łazienki / WC

15-25

e) brak (własnego) WC

15

f) brak (własnego) prysznica

10

g) brak klimatyzacji

10-20

h) brak radia / TV

5

i) zbyt mała liczba mebli

5-15

j ) uszkodzenia (pęknięcia, wilgoć, itp.)

10-50

k) robactwo

10-50

Awaria urządzeń zasilających:

a) toaleta

15

b) łazienka / bojler ciepłej wody

15

c) awaria prądu / gazu

10-20

d) woda

10

e) klimatyzacja (w zależności od pory roku)

10-20

f) winda (w zależności od piętra)

5-10

Obsługa:

a) całkowity brak

25

b) złe sprzątanie

10-20

c) niewystarczająca zmiana pościeli, ręczników

5-10

Niedogodności:

a) hałas w dzień

5-25

b) hałas w nocy

10-40

c) przykre zapachy

5-15

Brak (potwierdzonych) czynników uzdrowiskowych (kąpiele termalne, masaże) w zależności od rodzaju potwierdzenia projektu (np. urlop uzdrowiskowy)

20-40

WYŻYWIENIE

Całkowity brak

50

Wady treściowe:

a) monotonny jadłospis

5

b) niewystarczająca liczba ciepłych posiłków

10

c) zepsute (nie nadające się do spożycia) posiłki.

20-30

Obsługa:

a) samoobsługa (zamiast kelnera)

10-15

b) długie czasy oczekiwania

5-15

c) jedzenie zmianowe

10

d) zabrudzone stoły

5-10

e) zabrudzone naczynia, sztućce

10-15

Brak klimatyzacji w stołówce (w przypadku potwierdzenia).

5-10

POZOSTAŁE

Brak basenu lub zabrudzony basen odkryty (w przypadku potwierdzenia.)

10-20

Brak basenu krytego: (w przypadku potwierdzenia o ile korzystanie możliwe jest ze względu na porę roku):

a) w przypadku istniejącego basenu odkrytego

10

b) w przypadku braku basenu odkrytego

20

Brak sauny(w przypadku potwierdzenia)

5

Brak kortu tenisowego (w przypadku potwierdzenia)

5-10

Brak pola do mini golfa (w przypadku potwierdzenia)

3-5

Brak szkoły żeglarskiej, szkoły surfingu,szkoły nurkowania (w przypadku potwierdzenia)

5-10

Brak możliwości jazdy konnej (w przypadku potwierdzenia)

5-10

Brak opieki nad dziećmi (w przypadku potwierdzenia)

5-10

Brak możliwości kąpieli w morzu (w zależności od opisu projektui przewidywalnych rozbieżności)

10-20

Zanieczyszczona plaża

10-20

Brak leżaków plażowych, parasoli przeciwsłonecznych (w przypadku potwierdzenia)

5-10

Brak snackbaru lub baru plażowego(w zależności od zastępczych możliwości)

0-5

Brak plaży dla naturystów (w przypadku potwierdzenia)

10-20

Brak restauracji lub supermarketu: (w przypadku potwierdzenia/ w zależności od możliwych rozbieżności:

a) przy wyżywieniu w hotelu

0-5

b) przy samodzielnym wyżywieniu

10-20

c) przy podróżach studyjnych z naukowym przewodnictwem (w przypadku potwierdzenia)

20-30

Brak instytucji rozrywkowych (dyskoteka, klub nocny, kino, animatorzy) - w przypadku potwierdzenia.

5-15

Brak butików lub deptaków (w zależności od możliwych rozbieżności.)

0-5

Brak wycieczek na ląd przy podróżach statkiem (udziałowej ceny podróży na dzień wycieczki na ląd)

20-30

Brak pilota wycieczki:

a) zwykła organizacja

0-15

b) przy wycieczkach ze zwiedzaniem

10-20

c) przy podróżach studyjnych z naukowym przewodnictwem (w przypadku potwierdzenia)

20-30

Strata czasu przez konieczną przeprowadzkę: (udziałowa cena podróży):

a) w tym samym hotelu za 1/2 dnia

b) do innego hotelu za 1 dzień.

TRANSPORT

Odlot przesunięty w czasie o pond 4 godziny (udziałowej ceny podróży za jeden dzień za każdą kolejną godzinę)

5

Wady wyposażenia:

a) niższa klasa

10-15

b) znaczna rozbieżność od normalnego stand.

5-10

Obsługa:

a ) wyżywienie

5

b) brak powszechnej w danej klasie lotu rozrywki (radio, film, itd.)

5

Zamiana środka transportu - udziałowa cena podróży przypadająca na opóźnienie w transporcie.

Brak transferu z lotniska (dworca) do hotelu - koszty zastępczego środka transportu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij



O nas

Forum Opiekunkaradzi.pl służy Opiekunom osób starszych już 8 rok. W tym czasie napisali oni (Wy) 356 tysięcy postów w blisko 49 tysiącach tematach, tworząc ogromne kompendium praktycznej wiedzy o pracy w opiece w Niemczech i Szwajcarii. To przy wsparciu Społeczności forum powstały Stelomierze, Rankingi opinii, Mapa Opiekunów i pierwszy w branży opiekuńczej multiFormularz, pozwalający aplikować jednym kliknięciem do wielu agencji na raz, będący uzupełnieniem działu pracy, w którym oferty pracy w Niemczech, Szwajcarii, Austrii i we Włoszech publikuje ponad 50 sprawdzonych i polecanych firm i agencji pracy. 

logo-opiekunka1.png
Wszelkie prawa zastrzeżone 2015-2023 Opiekunkaradzi.pl 

Polityka prywatności i cookies  |  Regulamin Kontakt  |  Reklama i HR - cennik


×
×
  • Dodaj nową pozycję...