Skocz do zawartości

UOKiK

Społeczność
  • Postów

    1
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

    nigdy
  • Żetony

    200

Informacje o profilu

  • Miejscowość
    Warszawa

Kontakt

Osiągnięcia UOKiK

Początkujący

Początkujący (1/12)

  • Pierwszy temat Unikat
  • 1 rok na forum
  • 2 lata na forum
  • 3 lata na forum
  • 4 lata na forum

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. [imgl]http://www.rzecznikprasowy.pl/pics/ff971c990483.jpg[/imgl]Mimo że tabela frankfurcka nazywana także biblią niezadowolonych turystów nie ma mocy prawnej to często staje się podstawą polubownego rozstrzygania sporów między biurami podróży a klientami. Obu stronom oszczędza ona czasu i pieniędzy na kosztowne sprawy sądowe. Organizator turystyki odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy o świadczenie usług turystycznych. W umowie odpowiedzialność ta może zostać ograniczona do dwukrotności ceny imprezy turystycznej względem każdego klienta. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości (na przykład zakwaterowania w hotelu o niższym standardzie) konsument jest zobowiązany zawiadomić o tym wykonawcę usługi lub organizatora w sposób określony w umowie, a następnie może dochodzić odpowiedzialności z tytułu nienależytego wykonania zobowiązania. Obowiązujące przepisy nie określają niestety precyzyjnie wysokości odszkodowania, jakiego może dochodzić konsument. Przy określeniu wielkości roszczenia konsument może pomocniczo skorzystać z tzw. Tabeli frankfurckiej opracowanej na zlecenie Izby Cywilnej Sądu Krajowego w Niemczech i coraz częściej stosowanej przez biura podróży w Polsce. Tabela zawiera opis wad wraz z procentem zniżki, jaka należy się turyście w przypadku ich wystąpienia. Biblia została podzielona na cztery działy: nocleg, wyżywienie, usługi pozostałe oraz transport. NOCLEG Wada procenty Różnica w odniesienu do zarezerwowanego obiektu (w zależności od odległości.) 10-25 Różnica w miejscowym położeniu (odległość od plaży) 5-15 Różnica w sposobie zakwaterowania w zarezerwowanym hotelu (hotel zamiast bungalowów, inne piętro) 5-10 Różnica w rodzaju pokoi: a) 2-os. zamiast 1-os. 20 b) 3-os. zamiast 1-os. 25 c) 3-os. zamiast 2-os. 20-25 d) 4-os. zamiast 2-os. 20-30 Wady w wyposażeniu pokoju: a) za mała powierzchnia 5-10 b) brak balkonu 5-10 c) brak widoku na morze 5-10 d) brak (własnej) łazienki / WC 15-25 e) brak (własnego) WC 15 f) brak (własnego) prysznica 10 g) brak klimatyzacji 10-20 h) brak radia / TV 5 i) zbyt mała liczba mebli 5-15 j ) uszkodzenia (pęknięcia, wilgoć, itp.) 10-50 k) robactwo 10-50 Awaria urządzeń zasilających: a) toaleta 15 b) łazienka / bojler ciepłej wody 15 c) awaria prądu / gazu 10-20 d) woda 10 e) klimatyzacja (w zależności od pory roku) 10-20 f) winda (w zależności od piętra) 5-10 Obsługa: a) całkowity brak 25 b) złe sprzątanie 10-20 c) niewystarczająca zmiana pościeli, ręczników 5-10 Niedogodności: a) hałas w dzień 5-25 b) hałas w nocy 10-40 c) przykre zapachy 5-15 Brak (potwierdzonych) czynników uzdrowiskowych (kąpiele termalne, masaże) w zależności od rodzaju potwierdzenia projektu (np. urlop uzdrowiskowy) 20-40 WYŻYWIENIE Całkowity brak 50 Wady treściowe: a) monotonny jadłospis 5 b) niewystarczająca liczba ciepłych posiłków 10 c) zepsute (nie nadające się do spożycia) posiłki. 20-30 Obsługa: a) samoobsługa (zamiast kelnera) 10-15 b) długie czasy oczekiwania 5-15 c) jedzenie zmianowe 10 d) zabrudzone stoły 5-10 e) zabrudzone naczynia, sztućce 10-15 Brak klimatyzacji w stołówce (w przypadku potwierdzenia). 5-10 POZOSTAŁE Brak basenu lub zabrudzony basen odkryty (w przypadku potwierdzenia.) 10-20 Brak basenu krytego: (w przypadku potwierdzenia o ile korzystanie możliwe jest ze względu na porę roku): a) w przypadku istniejącego basenu odkrytego 10 b) w przypadku braku basenu odkrytego 20 Brak sauny(w przypadku potwierdzenia) 5 Brak kortu tenisowego (w przypadku potwierdzenia) 5-10 Brak pola do mini golfa (w przypadku potwierdzenia) 3-5 Brak szkoły żeglarskiej, szkoły surfingu,szkoły nurkowania (w przypadku potwierdzenia) 5-10 Brak możliwości jazdy konnej (w przypadku potwierdzenia) 5-10 Brak opieki nad dziećmi (w przypadku potwierdzenia) 5-10 Brak możliwości kąpieli w morzu (w zależności od opisu projektui przewidywalnych rozbieżności) 10-20 Zanieczyszczona plaża 10-20 Brak leżaków plażowych, parasoli przeciwsłonecznych (w przypadku potwierdzenia) 5-10 Brak snackbaru lub baru plażowego(w zależności od zastępczych możliwości) 0-5 Brak plaży dla naturystów (w przypadku potwierdzenia) 10-20 Brak restauracji lub supermarketu: (w przypadku potwierdzenia/ w zależności od możliwych rozbieżności: a) przy wyżywieniu w hotelu 0-5 b) przy samodzielnym wyżywieniu 10-20 c) przy podróżach studyjnych z naukowym przewodnictwem (w przypadku potwierdzenia) 20-30 Brak instytucji rozrywkowych (dyskoteka, klub nocny, kino, animatorzy) - w przypadku potwierdzenia. 5-15 Brak butików lub deptaków (w zależności od możliwych rozbieżności.) 0-5 Brak wycieczek na ląd przy podróżach statkiem (udziałowej ceny podróży na dzień wycieczki na ląd) 20-30 Brak pilota wycieczki: a) zwykła organizacja 0-15 b) przy wycieczkach ze zwiedzaniem 10-20 c) przy podróżach studyjnych z naukowym przewodnictwem (w przypadku potwierdzenia) 20-30 Strata czasu przez konieczną przeprowadzkę: (udziałowa cena podróży): a) w tym samym hotelu za 1/2 dnia b) do innego hotelu za 1 dzień. TRANSPORT Odlot przesunięty w czasie o pond 4 godziny (udziałowej ceny podróży za jeden dzień za każdą kolejną godzinę) 5 Wady wyposażenia: a) niższa klasa 10-15 b) znaczna rozbieżność od normalnego stand. 5-10 Obsługa: a ) wyżywienie 5 b) brak powszechnej w danej klasie lotu rozrywki (radio, film, itd.) 5 Zamiana środka transportu - udziałowa cena podróży przypadająca na opóźnienie w transporcie. Brak transferu z lotniska (dworca) do hotelu - koszty zastępczego środka transportu

O nas

Forum Opiekunkaradzi.pl służy Opiekunom osób starszych już 8 rok. W tym czasie napisali oni (Wy) 356 tysięcy postów w blisko 49 tysiącach tematach, tworzą ogromne kompendium praktycznej wiedzy o pracy w opiece w Niemczech i Szwajcarii. To przy wsparciu Społeczności forum powstały Stelomierze, Rankingi opinii, Mapa Opiekunów i pierwszy w branży opiekuńczej multiFormularz, pozwalający aplikować jednym kliknięciem do wielu agencji na raz, będacy uzupełnieniem działu pracy, w którym oferty pracy w Niemczech, Szwajcarii, Austrii i we Włoszech publikuje ponad 50 sprawdzonych i polecanych firm i agencji pracy. 

logo-opiekunka1.png
Wszelkie prawa zastrzeżone 2015-2023 Opiekunkaradzi.pl 

Polityka prywatności i cookies  |  Regulamin Kontakt  |  Reklama i HR - cennik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...