Skocz do zawartości

Pracujesz na czarno to uważaj co i komu mówisz!


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Jestem Tola. Pracuję w de od prawie 7 lat od 2 prywatnie. Własnie tak pracujące osoby chciałam ostrzec na swoim przykładzie. Pracuję prv oczywiście z konieczności i wiele bym dała, żeby móc znowu pracować legalnie, ale mam duże zobowiązanie i komornik wziąłby mi sporą sumę. Kilka dni temu temu dostałam wezwanie do urzędu skarbowego w sprawie donosu na moją osobę. Ktoś poinformował urząd, że pracuję na czarno w niemczech. Byłam nieprzygotowania i zaskoczona bo w wezwaniu nie było mowy o powodach wezwania i zaprzeczyłam mówiąc, że siedzę na bezrobociu i zajmuję się domem abo wyjeżdżam pomagać mojej siostrze mieszkającej w innej części polski. Pani poinformowała mnie, że urząd może wszcząć postępowanie i skończy się sprawdzeniem przelewów, stanu majątku,przesłuchania członków rodziny i sąsiadów. Oczywiście zagroziła, że domiar za nielegalną pracę to 75 proc. za udowodniony czas pracy. Ogólna masakra, ale się nie przyznałam. Nie wiem co to będzie, bo przecież każdy sąsiad może powiedzieć, że znikam na kilka miesięcy a sąsiedzi siostry powiedzą, że mnie tam nie ma. Mam nadzieję, że tak daleko to nie zajdzie, ale mam pietra, bo to będzie kwota z 2 lat. Obecnie szukam pracy po śmierci pdp i nie wiem co robić dalej, bo teraz to strach jechać więc poczekam na zakończenie sprawy.