Skocz do zawartości

Płatność za wolne i święta


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

Jestem tu nowa, a i w zawodzie opiekunki nie mam za dużego doświadczenia.

Zwracam się do Was z prośbą o pomoc w poszerzeniu mojej wiedzy odnośnie płacy za dni wolne (sobota, niedziela oraz ustawowe) oraz święta. Być może był poruszany już temat, ale nie mogłam znaleźć.

Od 01.07.2017 mam podpisaną umowę zlecenie z polską firmą, i jestem oddelegowana do Niemiec.

Moje pytania to,czy:

- praca w delegacji w dni wolne jest dodatkowo płatna?

- jeśli jest płatna, to czy jest to tzw."dobra wola"pracodawcy, czy ustawowo zapewniona?

- co zrobić, jeśli nie miałam do tej pory płacone za wolne dni i święta? 

Przeglądając nasz Kodeks Pracy, wnioskowałabym, że ustawowo mamy zapewnioną dodatkową płatność w wolne dni. Jednak jest tam też mowa o dniach wolnych za pracę w święta i dni wolne. Jak to się ma w praktyce do pracy opiekunki w Niemczech?

Będę wdzięczna za pomoc i rozjaśnienie mi trochę. 

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@aasiaw Umowa zlecenie to umowa cywilnoprawna.Kodeks Pracy jej nie dotyczy,jedynie Kodeks Cywilny art.734 do 749.

Wszelkie ustalenia dotyczące płatności za dni wolne ustawowe czy świąteczne powinny być przed podpisaniem ustalone pomiędzy zleceniodawcą  a zleceniobiorcą.Jeśli nie ma tych zapisów w umowie trudnosię będzie po podpisaniu ,czyli przyjęciu warunków domagać:( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach