Skocz do zawartości

początki w opiece


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Jestem nowy na forum.

Chciałbym wyjechać jako opiekun za kilka miesięcy. Z zawodu jestem nauczycielem, ale mam ochotę spróbować czegoś innego.

Zastanawiam się, jak zaczynaliście swoją przygodę jako opiekun(ka) osoby starszej w Niemczech.

Nie ukrywam, że chciałbym się do tego jak najlepiej przygotować. Zastanawiałem się nad jakims kursem czy nauce zawodu w liceum policealnym, ale czy to ma sens?

Do tej pory opiekowałem się babcią w podeszłym wieku, która niestety zmarła ponad 10 lat temu. Poza tym nie mam żadnego doświadczenia.

Jak to wyglądało u Was? Liczył się bardziej język czy doświadczenie? A może agencje wcale aż tak surowo nie patrzą na kandydatów?

Chętnie posłucham Waszych opinii i doświadczeń.

Dziękuję! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.Skoro planujesz wyjazd za kilka miesiecy,to wykorzystaj ten czas na nauke jezyka.Skoro masz doświadczenie w opiece nad babcia to na poczatek wystarczy,ale oczywiscie kurs nie zaszkodzi jesli dasz rade ciagnac razem z jezykiem.Gdy ja zaczynalem to to dla mezczyzn zlecenia to byly jak biale kruki,teraz jest zdecydowanie lepsza sytuacja,wiec bedzie Ci latwiej sie zaczepic.Na poczatku znalem jedynie pare slow niemieckich,ale na szczescie trafilem do rodziny,gdzie mozna bylo porozumiec sie po angielsku,wiec bylo duzym ulatwieniem. A pozniej juz polecialo z górki. Najwazniejsze na poczatku aby miec odwage wyjechac i nie zniechecic sie po pierwszym niepowodzeniu. Duze znaczenie ma znalezienie dobrej agencji,ale z tym to roznie wbywa.Zycze powodzenia i sluze poradna w konkretnych kwestiach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurs niewiele pomoże, bo na stawkę składają się poziom znajomości jeżyka, prawo jazdy oraz zawód (pielęgniarka, pielęgniarz).