-
Co zrobić, by zwiększyć swoje zasięgi i poprawić statystyki?
Zachęcamy do zapoznania się z zasadami działania serwisu i promocji dodawanych ofert pracyPublikacje i republikacje ogłoszeń
Dodawane ogłoszenia promujemy w serwisach zewnętrznych - w jooble.org oraz w opraca.pl , a także na Facebooku (na naszym profilu oraz grupach, w tym w grupie z ofertami pracy w Niemczech, skupiającą ponad 130 tysięcy użytkowników - to jedna z największych grup tego typu). Promowanie ofert w Jooble i na Facebooku obejmuje ogłoszenia zawierające dokładnie podane stawki (wykluczenie dla stawek indywidualnie określanych) oraz dotyczące osób samotnie mieszkających. Bez wyjątków promowane są wszystkie ogłoszenia na stronie opraca.pl oraz na stronie opiekunkaradzi.pl i w jego newsletterze , który każdego dnia trafia do skrzynek blisko 3 tysięcy subskrybujących go osób. Warto zatem o dodawanie każdego dnia zróżnicowanych ofert, by docierać do większej grupy osób, co jest szczególnie ważne w kontekście wyszukiwarki - umożliwiającej poszukiwanie dowolnego rodzaju ogłoszenia (liczba osób do opieki, miejscowość, płeć opiekuna, stawka itd.).
W skrócie:
- jeżeli zależy Ci na zasięgach, nie wybieraj w tagach w czasie dodawania ogłoszenia pozycji: stawka ustalana indywidualnie,
- wybieraj tagi zgodne z ogłoszeniem.
Tytuły
Na klikalność ogłoszenia bez względu na miejsce emisji największy wpływ ma jego tytuł. Rekomendujemy, by ten odpowiadał na 4 pytania: kogo szukamy, do kogo szukamy, gdzie i za ile, np. Opiekunka do samotnie mieszkającej pani, Monachium, 1700€, uzupełnianym okazjonalnie wyróżnikami mogącymi przekonać do przeczytania oferty (dowożone obiady, przerwy, dni wolne itp.).
W skrócie:
- twórz tytuły, w które jako opiekun sam(a) chciał(a)byś kliknąć.
- w tytułach ogłoszeń odpowiadaj na 4 pytania (kogo szukasz, do kogo, gdzie, za ile).
Liczba ogłoszeń
Na zasięgi ogłoszeń spory wpływ ma liczba ogłoszeń pozwalająca dodawać je co kilka godzin, docierając do kolejnych fal użytkowników. Promocja każdego ogłoszenia odbywa się już kilkanaście minut od jego dodania. To właśnie wtedy wysyłane jest ono do serwisów partnerskich, na FB oraz do tzw. wewnętrznych powiadomień natychmiastowych ustawianych przez Forumowiczów, co oznacza, że przez kolejne godziny będzie one odwiedzane z ruchu zewnętrznego oraz wewnętrznego (wyszukiwarka, tagi, przeglądanie listy ofert). Rekomendujemy, by nie dodawać ofert jedna po drugiej, ale z uwzględnieniem 2,3 godzinnej przerwy.
W skrócie:
- dodawaj ogłoszenia codziennie,
- nie dodawaj ofert jedna po drugiej (rób 2-3 godzinne przerwy),
- wykorzystuj w pełni swój limit,
- pomyśl o zwiększenie limitu ogłoszeń z 3 do 6 lub nawet 12 ofert dziennie,
- nie dodawaj ogłoszeń w godzinach wieczornych.
Reklamy
Reklamy pozwalają na dotarcie do użytkowników z poziomu wszystkich miejsc serwisu, w tym z ogłoszeń konkurencji. To szybki sposób na przekierowanie ruchu na własną stronę internetową jako uzupełnienie ruchu z ogłoszeń, które w pierwszej kolejności generują zapytania telefoniczne.
W skrócie:
- wykorzystaj reklamy do zwiększenia ruchu i pozycjonowania marki.
Statystyki miesięczne
Wszystkie ww. wskazówki wpłyną wyraźnie na miesięczne statystyki pośrednio (odwiedziny profilu) i bezpośrednio (liczba odsłon ogłoszeń, zapoznanie się z ofertą, przejścia na stronę agencji, wykonanie telefonów, wysłanie formularzy indywidualnych).
Często zadawane pytania
- Dlaczego widoczna w statystykach miesięcznych liczba wysłanych multiformularzy jest większa od otrzymanej liczby maili?
Od kilkunastu miesięcy Opiekunowie mają możliwość dokonania wyboru agencji, do których wysyłają multoFormularz. W ten sposób unikają wysyłki np. do obecnego lub byłego pracodawcy.
- Dlaczego inne agencje otrzymują więcej formularzy indywidualnych?
Powodów może być kilka, ale jednym z największych jest atrakcyjność ogłoszenia, na które składają się nie tylko przywoływane już wyżej stawki, liczby ogłoszeń, czy budowy tytułów, ale także rodzaje umów i miejsca pracy. Do dzisiaj rekordowe pozostają ogłoszenia do pracy w Szwajcarii, generujące po kilkadziesiąt formularzy.
Życzymy udanych rekrutacji!