Skocz do zawartości

Długowieczność Niemców


Gość Agata
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem studentką UW. Pomyślałam, że nikt tak dobrze nie zna starszych Niemców jak Panie. Dlatego znalazłam to forum i chciałam zapytać Panie o długość życia Niemców. Patrząc na artykuły o niemieckich seniorach i ich wiek w tutejszych ogłoszeniach trudno nie zapytać jak oni to robią, że dożywają tak wielu lat. Czy Panie pracujące w tym zawodzie są w stanie spróbować odpowiedzieć na to pytanie. Chodzi mi o odżywianie, sposób życia, przyzwyczajenia dietetyczne lub inne czynniki (np. ekologia), które zdaniem Pań na to wpływają. Nie liczę na wywody medyczne i antropologiczne, ale pogląd Pań na ten temat - obserwacje, wywiady, własne domysły. To Panie jesteście z nimi na co dzień i widzicie ich życie. Rozumiem, że często pojawiacie się w ich życiu w ostatnich latach, ale pewne nawyki pozostają, często z nimi rozmawiacie o przeszłości. Będę wdzięczna za każdą próbę odpowiedzi. 

Chylę przy okazji czoła przed Paniami, bo to wymagający zawód i tylko Panie najlepiej wiecie, ile mu poświęcacie. 

Pozdrawiam. Agata

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moich obserwacji wynika że odżywiają się źle, mało warzyw, półprodukty lub wręcz gotowce. Ale chętnie spacerują, czasem wykonują drobne ćwiczenia no i oczywiście opieka medyczna. Starsze osoby w zależności od grupy opiekuńczej dostają dodatki pieniężne. Za 5-10 EUR kupują potrzebne sprzęty ( wózki, chodziki ) a resztę pokrywa kasa chorych. Nie mają więc problemów finansowych. Przynajmniej ci, któtych stać na opiekunkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach