Skocz do zawartości

Ustna umowa zlecenie, a problemy z zakresem obowiązków , zakończeniem zlecenia i powrotem


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Jestem nowicjuszem zarówno na forum, jak i w roli opiekunki. No i mam problem.

Od dwóch tygodni (mijają jutro) jestem na zleceniu w Niemczech. Trafiłam tu przypadkiem, ponieważ poprosiła mnie znajoma, która musiała zrezygnować z wyjazdu. Praca jest na zastępstwo. Umówiłam się telefonicznie na te dwa tygodnie z możliwością przedłużenia o kolejne cztery. Mój wyjazd był błyskawiczny, ponieważ kuzynka musiała zrezygnować niemal w ostatniej chwili. Toteż pani z agencji (z siedzibą w Polsce) zadzwoniła do mnie w sobotę, a już w niedzielę rano siedziałam w pociągu. Na moje pytanie o umowę, pani stwierdziła, że umowa ustna jest ważna, a pisemną mi dośle. Żeby mnie upewnić, przesłała mi na WhatsApp warunki finansowe oraz bilet na pociąg.

Na miejscu okazało się, że praca polega głównie na sprzątaniu olbrzymiej willi, a seniorka jest żwawa, samodzielna i bardzo kontrolująca. Wychodzić można tylko do pobliskiego sklepu, albo załatwić dla niej jakąś drobną rzecz, np. pralnię (też w pobliżu). Poinformowałam agencję, że nie będę przedłużać zlecenia. Poproszono mnie w odpowiedzi, żebym została jeszcze kilka dni, bo seniorka wyjeżdża i chodzi już nie o sprzątanie, ale przypilnowanie domu. Zgodziłam się, jednak seniorka wyjazd odwołała. Napisałam do agencji, że w takim przypadku, chcę wrócić już teraz. I cisza. Niewykluczone, że jest problem ze znalezieniem zmienniczki.