Skocz do zawartości

Wasze sposoby na niemiecki


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam jeszcze jedno pytanko do was, jak czytam wasze posty to widzę, że wy dobrze mówicie po Niemiecku. Ile czasu potrzeba było wam, żeby zdobyć takie umiejętności. Przed wyjazdem niemieckiego uczyłam się na kilka sposobów. Przez aplikacje mobilne, słuchając audiokursów niemieckiego i rozmówek i oglądając filmiki Natalii Kamysz, oraz oglądając bajki i filmy po niemiecku. Teraz testuję metodę 1000 słów. Fakt, potrafię już trochę zrozumieć przez wyłapywanie słów i mówić, ale często jak chce coś sklecić po niemiecku, to się muszę ładnie nakombinować w głowie. Często mieszają mi się słówka niemieckie i angielskie. To podobno jest dobry proces. Myślę o tym, żeby zacząć czytać coś po niemiecku i tłumaczyć sobie zdania przez słownik, albo tłumacza. Robiłam też sobie te naklejane fiszki. Z wykształcenia jestem polonistką i strasznie mnie wkurza, że tu często się czuje jak analfabetka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej wdawać się w rozmowy z Niemcami. Nie muszą być jakieś istotne, ale warto ćwiczyć niemiecki pytając np o szczegóły szynki w sklepie, pytając o godzinę czy wciągając Niemców w pogawędki o pogodzie i szerszeniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, asna napisał:

Najlepiej wdawać się w rozmowy z Niemcami. Nie muszą być jakieś istotne, ale warto ćwiczyć niemiecki pytając np o szczegóły szynki w sklepie, pytając o godzinę czy wciągając Niemców w pogawędki o pogodzie i szerszeniach.

Masz rację :) Ja do dzisiaj pamiętam jak w rozmowie z sąsiadką (coś mi opowiadała,że uciekł jej pies) padło słowo Friedchof .Zapytałam co to jest bo nie rozumiem? a ona mi odpowiedziała_to takie miejsce gdzie wszyscy śpią i są martwi:haha:Chyba właśnie tego typu nauka najszybciej wchodzi do głowy :) Ale każdy inny sposób jest dobry,byleby tylko codziennie choć słóweczko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach