Skocz do zawartości

PĘCHERZYCA


Gość
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem studentką 3 roku psychologii. Jesteśmy w trakcie przygotowywania projektu na temat pęcherzyca zwykłej w związku z czym szukamy kontaktu z osobą/ami chorymi na ww chorobę. Bedziemy wdzięczne za wszelką pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Tylko miłość do dziecka nie pozwala mi zwariować, kiedy pielęgnując obolałe ciałko sam zadaję mu ból - mówi Adam.

Oleńka nie wie, że ból może nie istnieć

NIERYBKOWICE. Ola zaraz po urodzeniu, jakby pod wpływem kontaktu z powietrzem pokryła się olbrzymimi pęcherzami. Jej maleńkie ciałko stało się jedną wielką raną. 6 tygodni leżała w inkubatorze, ale skóra się nie goiła, wprost przeciwnie, pęcherze rosły i pękały, a rany pod nimi robiły się coraz większe. - To był dla nas ogromny szok - mówi ojciec Oli. - Nasza pierwsza córeczka 1,5 roczna Weronika była chora na pęcherzycę, lekarze mówili, że choroba zdarza się raz na kilkaset tysięcy urodzeń, a nas to spotkało po raz kolejny.

Kilka dni po urodzeniu Oleńki, Weronika zmarła. Ola została wypisana do domu i rozpoczął się wyścig ze śmiercią. Matka dziewczynki nie potrafiła pogodzić się z losem, nie potrafiła pokochać chorego dziecka, pogodzić się patrzeniem na jego cierpienie, odeszła z domu. Na szczęście dziewczynka ma ojca, który mimo, że porusza się na wózku inwalidzkim nie wyobraża sobie bez niej życia. Ale jest im bardzo ciężko. Nie tylko dlatego, że ojciec choruje na postępujący zanik mięśni, ma małą rentę, a leki na pęcherzycę nie są refundowane. Że czasem trzeba wybierać co kupić: maści i opatrunki czy ubranko dla Oli. Ojciec ma chwile, kiedy czuje się bezsilny w walce z chorobą. Coraz trudniej (ma mniej sprawne ręce) przychodzi mu nakłuwanie pęcherzy i zmiana opatrunków. Nie brakuje tylko miłości do córeczki.